[o2] BLS pomarańczowa kontrolka silnika, spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dstaszek
    Classic
    • 2011
    • 2

    [o2] BLS pomarańczowa kontrolka silnika, spadek mocy

    Zamieszczone przez martino
    Paweł. A tak na marginesie to chciałem Ci powiedzieć, że lada moment wraca "109" :diabelski_usmiech
    no proszę
    ale jednak chyba się nie przesiądę z Białej
    Staszek
  • giasek
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    [o2] BLS pomarańczowa kontrolka silnika, spadek mocy

    Stałem sobie dziś trochę w korku przed rondem. Po zjeździe z ronda auto nagle straciło moc, jednak pomarańczowa kontrolka silnika nie zapaliła się. Auto na tyle straciło moc, że z wrzuconą jedynką i wciśniętym pedałem gazu do dechy ledwo jechało. Zgasiłem skodzinę i zapaliłem, problem ustąpił. Po odpaleniu zauważyłem, że na postoju nie chciała się wkręcić powyżej 3k obrotów. Przegoniłem ją chwilę i było OK, aż to dziś.
    Zjeżdżając ponownie z ronda (o ile ma to znaczenie chwilę wcześniej stałem w korku ok. 5 min) zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. Nie zauważyłem utraty mocy. Pojechałem na komputer i po odczytaniu pojawił się błąd, tutaj nie jestem w stanie dokładnie napisać, ale mniej więcej w stylu, że "za duże ciśnienie recylkulacji spalin". Diagnosta wykasował błąd i póki co jest OK, ale umówiłem się na jutro, że podjechać na sprawdzenie i teraz pytanie czego się spodziewać ?
    Naczytałem się sporo o notlauf, zaworze N75, mieszku od turbiny itd. Skodzina ma nalatane w tej chwili 120 tyś. km. Dodam jeszcze, że ma chipsa robionego w ASO w Holandii, jest raczej łagodny. Prośba o podpowiedź.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      giasek, a nie chodziło czasem o za duże ciśnienie spalin w DPF-ie? Może się przytyka ( trzeba przepalić ) albo już całkiem umiera ( i wtedy to tylko do wywalenia, bo nowego za ileś tam tyś pln raczej nie będziesz wkładał, no chyba że regenerowany ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • giasek
        Classic
        • 2010
        • 17

        #4
        Rzeczywiście coś ten diagnosta wspomniał o DPF, że ten typ ma ten filtr o czym wiedziałem, ale o ile mnie pamięć nie myli w komunikacie VAGa nie pojawiło się słowo DPF.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Szkoda, że nie podał Ci numeru błędu z kompa przed skasowaniem, wtedy można by coś więcej powiedzieć. Oczywiście może być też coś z recyrkulacją, ale jakoś tak ostatnio wszędzie pojawiają się problemy z tymi DPF-ami więc tak mi się skojarzyło, szczególnie, że objawy pasują.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • giasek
            Classic
            • 2010
            • 17

            #6
            Jutro coś będę wiedział, bo jadę na konkretniejszą diagnozę. Po skasowaniu błędu ponownie zapaliła się kontrolka silnika, ale Skodzina nie straciła na mocy. Generalnie nie widzę żadnej różnicy w przyspieszaniu. No nic zobaczymy jutro...

            [ Dodano: Sro 29 Wrz, 10 15:28 ]
            Wymienili czujnik ciśnienia spalin.

            Komentarz

            Pracuję...